Webáruház készítés és webshop készítés lépései, avagy webáruház indítás okosan

Bátran kijelenthetjük, hogy a webáruház már nem csak a jövő boltja, hanem a jelené.

Az emberek gyakorlatilag ma már több időt töltenek internetezéssel (és nem is számoltuk ide a különböző streaming szolgáltatásokkal eltöltött időt) töltött , mint televízió nézéssel vagy akár szórakozással. A webáruházakból történő rendelések az aranykor kezdetéhez értek. Ma már mindent tudunk a webáruházból rendelni, ajándékot, ételt, tárgyat, ruházati terméket, vagy épp szolgáltatást. Vásárlás, utazás előtt az interneten tájékozódunk, neten jelentkezünk be a bankba vagy akár a barber-hoz. A tájékozódásunk pedig a Google keresőjéből indul. A Google kereső jelenlegi előnye megkérdőjelezhetetlen. A Google találati lista esetén kiemelten fontos, hogy az első oldalon legyen az a webshop. Nyilván erre törekszik mindenki a Google rendszerében, ahol a verseny brutálisan erős. Az elmúlt időszak még inkább az online vásárlások irányába fordították az ügyfeleket. Azok az üzletek, akik fel voltak készülve egy jól működő keresőoptimalizált webáruházzal, most is nyertek, amikor plázák, bevásárlóközpontok, üzletek zártak be. Viszont sokan most eszméltek, hogy egy webáruház milyen fontos lehet a vállalkozás életében, éppen ezért a webáruház készítés is az aranykorba érkezett. A céges weboldalak nem létezhetnek kapcsolt webáruház nélkül, az értékesítés ezen új fajtáját minden vállalkozásnak szinte kötelezően meg kell lovagolni, ki kell használni.

Viszont mint lenni szokott, most mindenki webáruházat fejleszt, azaz tömegével jelennek meg hirdetésekben a dobozos és egyéni fejlesztésű webáruházak. Érdemes tudni, hogy ma már a webáruház nyitás nem egy olyan lehetőség, amit csak a legnagyobbak engedhetnek meg maguknak. Akár rövid idő alatt Te is lehetsz webáruház tulajdonos. A legnépszerűbb online üzlet esetén is, nem csak a létrehozás, hanem a webáruház üzemeltetés, működtetés is sok munkát és időt kívánó feladat. A webshop csak akkor lesz igazán sikeres, ha profi online marketing támogatás van mellette. A webshop fejlesztés, készítés során teljesen egyedi megoldást is lehet választani, de induláskor ideális megoldás lehet a bérelt webshop is. A bérelhető webáruház és a profi online marketing együtt kiemelkedő eredményekre képes ugyanúgy, mint az egyedi webshop. A legnagyobb ingyenes tanács talán az, hogy a webshop legyen az bérelhető webshop vagy egyedi fejlesztésű, folyamatosan működtetni kell. Ha webshopot szeretnél, akkor az alábbiakat érdemes elolvasnod, mert néhány perc alatt számos segítséget, útmutatást kapsz, hogy tud mi lehet egy webshop rendszer buktatója. Légy tisztába a webshop készítés árak miértjével, a készítés lépései ne érjenek váratlanul! A webshop készítés lépesei gyakori kérdések induláskor, de figyelj a webáruház készítés során arra is webáruház készítés árak jelentősen eltérnek. Ennek számtalan oka van, ilyen például a webshop motor. A legtöbb webáruház esetén elmarad a kimagasló üzleti siker, viszont a webáruház tulajdonosának a sikeres webáruház a célja. A sikeres webshop eléréséhez tudnod kell a webáruház készítés lépései hogyan épülnek egymásra. A webáruház indítás a termék vagy termékek meghatározásával kezdődik, majd a célközönség leírásával folytatódik. A webáruház indítása gondolatnál még eszünkbe se jut a megfelelő webáruház. Nem hasonlítottuk össze a webshop motorokat, nem szereztünk információt a webshop készítés lépései folyamatáról. A webáruház motor, a webáruház rendszer szíve. A lelkét pedig Te jelented!

Mire kell figyelni, a webáruház készítése során?

A webáruház készítés különleges téma, az eredményesség elsősorban azon múlik, milyen rendszerre, milyen motorra épül az értékesítés. A másik, legalább ennyire fontos összetevő a használhatóság.

A webáruház platform

A felület esztétikai megjelenése, bármilyen szuper funkciókkal is rendelkezik kiemelten fontos, mert néhány másodperc és ha a látvány nem a célcsoportnak megfelelő, akkor már el is kattintott. Ezért érdemes azt is végig gondolni, hogy mennyibe kerül egy egyedi design, mert ebben az esetben az ára hamar megtérülhet, akár webáruház bérlés esetén is.

A webáruház használhatósága többirányú:

• legyen egyértelmű a felhasználó felé, gyorsan, egyszerűen lehessen rendelni
• a keresők is tudják átjárni, értelmezni, mert a keresőkben való megtalálhatóság elengedhetetlen
• mindemellett a webáruház admin felületének kezelhetősége legyen egyszerű és könnyű

Elsősorban a felhasználó felé kell egyértelműnek, kényelmesnek, könnyen használhatónak lennie, a legegyszerűbb folyamat mellett kell tudnunk eljuttatni a vásárláshoz, azaz a kosárhoz. Tudjon gyorsan, egyszerűen szűrni, keresni és kiválasztani.

Kiemelt jelentősége van, hogy a keresők is fel kell tudják térképezni webáruházunkat. Ha egy webáruház nem optimalizálható, az súlyos hiba, mert ha a kereső nem látja a webáruházat, akkor a látogatók sem fogják megtalálni. Ezért a webáruháznak partnere a Google, így is kell már a tervezési időszakban is kezelni.

Fontos a keresőoptimalizálás a sikeres webáruház esetén?

A keresőoptimalizálás a webáruház esetében is elengedhetetlen, szükséges, hasznos, mi több, szinte kötelező. Gondoljunk csak bele, keresünk valamit…. beírjuk a kifejezést és választunk a találatok közül, azaz ha a webáruházunk nem keresőoptimalizált, akkor nem fogják megtalálni.

A keresőoptimalizálás esetén fontos, hogy oldalanként, aloldalanként és termékenként is végezzük el az optimalizálást. Ez nagyon sok munka, de maga a webáruház építés, üzemeltetés is munka, sok munka. Sokan még ma is úgy gondolják, hogy bérelnek, vesznek, fejlesztenek egy webáruházat, feltöltik termékkel és hátradőlnek. Ez nagyon nem igaz! A webáruház is egy üzlet, bolt, áruház, pláza, csak nem offline, hanem online. Így kijelenthetjük, hogy minden üzletnek, boltnak, áruháznak, plázának, bevásárlóközpontnak is üzemeltetési feladati vannak. Sőt, ugyanúgy meg kell tudnunk szólítani az Ügyfeleinket, tehát kampányokra, promóciókra, kommunikációs aktivitásra van szükség. Hogy mindezen feladatokat hatékonyan tudjuk végezni, fontos, hogy a webáruház seo-ja a lehető legjobb legyen. Gondoljunk csak arra, hogy a Google minél relevánsabbnak tekinti az oldalunkat, annál jobb találati helyre kerülünk és a kampányaink kattintásalapú kampányaiban is kedvezőbb licit helyzetbe kerülünk.

Milyen keresőoptimalizálást érdemes végrehajtani a webshop készítése során?

  1. Először is a technikai Seo beállítások legyenek rendben. Ez az oldal betöltődésének gyorsaságában mérhető. Ez az elsődleges minőségteszt, ahol a Google rendszere méri, elemzi és javaslatot tesz a módosításokra. Ebben a minőségtesztben 0 – 100 pont/százalék közötti eredményt érhetünk el. A 0 a leggyengébb és a 100 a legerősebb visszajelzés. Ezen belül is 3 csoportot is megkülönböztet, 0 – 49 között nem felelt meg, 50 – 89 között megfelelt és 90 fölött pedig kiváló.
  2. Oldalak, aloldalak optimalizálása témában számtalan könyvet, cikket lehet írni. A lényeg az, hogy a webáruház esetében az oldalakat és aloldalakat is optimalizálni szükséges a kiváló eredmények eléréséhez.
  3. A termékek optimalizálása is elengedhetetlen, mivel azt szeretnénk elérni, hogy a keresők a mi termékeinket találják meg. Igen, ez egy hosszabb, időigényesebb munka, azaz minél több a termék a webáruházban, annál több idő, energia az optimalizálási folyamat.

Milyen alapvető funkciókkal/tudással kell rendelkeznie a webáruháznak napjainkban?

  • Legyen Mobilbarát (responsive) a megjelenés.
  • Feleljen meg a GDPR szabályoknak.
  • Legyen szerkeszthető termékkatalógus. Azaz például új termék hozzáadása, módosítása, másolása, áthelyezése, linkelése, törlése
  • Legyen megoldható a tartalom rendszeres karbantartása, frissítése, a tömeges termékfeltöltés.
  • Létre lehessen hozni korlátlan főkategóriát és alkategóriát és persze minden kategóriához saját képet lehessen hozzárendelni.
  • Legyenek tetszőlegesek terméktulajdonságok és azon belül opciók felvétele (pl. szín, méret), illetve extra tulajdonságok, melyek a beállított összeggel módosíthatják a termék alapárát.
  • Akciós termékeket lehessen beállítani, melyek meghatározott ideig csökkentett áron kiemelve szerepelnek a webáruházban, az időszak után automatikusan visszaáll a teljes ár
  • Újdonságok akár automatikus megjelenítése.
  • Termékek listázása, szűrése, keresése.
  • Lehessen a rendeléseket nyomon követni, az admin oldalon megtekinthető nyilvántartás az eddigi rendelésekről
  • Tudjuk követni a rendelés állapotát pl. „feldolgozás alatt”, „postázva”, vagy „rendelés törölve”.
  • Kiváló ha a rendelésből közvetlenül pro-forma számla nyomtatható, illetve a vásárlónak e-mail küldhető.
  • Lehessen Hírlevél küldő alkalmazást telepíteni.
  • Tudjunk emailben történő visszaigazolást küldeni a megrendelésről a vásárlónak és a webáruház tulajdonosnak.
  • Hasznos ha Regisztrációkor üdvözlő e-mailt küld a rendszer a látogatónak.
  • Tudjon Több féle ÁFA kulcsot kezelni.
  • Legyen Termékkereső a webáruházban.
  • Biztosítsa a több szállítási és fizetési mód használatának lehetőségét.
  • A vásárlók szövegesen értékelhessék a termékeket, ami automatikusan megjelenik, de az értékelés legyen szerkeszthető, törölhető.
  • Legyen adatbázismentésre szolgáló eszköz beépítve, mely segíti az esetleges újratelepítést szerver hiba esetén, vagy a weblap átköltöztetését másik kiszolgáló szerverre.
  • Fontos a webáruház adminisztrációs felületének nagy biztonságú jelszavas védelme.
  • Legyen Meta tag szerkesztő az adminfelületen.

Mindezek mellett érdemes használni eladástámogató- marketing és social eszközöket használni.

Ha ennyi munkával, idővel jár webáruház készítés, akkor miért is éri meg?

Azért éri meg, mert egy átlátható, könnyen kezelhető és vásárlóbarát webáruház optimális munka/idő ráfordítással növeli vállalkozásunk bevételét. Nem csak a helyi régióban tudjuk értékesíteni termékeinket, hanem országosan vagy akár nemzetközileg is. Nincs vevő kiszolgálási limit és mindig elérhető. A jól optimalizált webáruház, mivel a keresőkben jó helyen jelenhet meg, így a lokális, offline értékesítésünket is támogatja.

Milyen az átlátható, könnyen kezelhető és vásárlóbarát webshop?

Akkor beszélünk egy átlátható és könnyen kezelhető webáruházról, ha vásárlót néhány lépésben el tudjuk juttatni a vásárláshoz. Szükségünk lesz a vásárlóbarát kezelőfelületre (főoldal, menü, termék adatlapok és vásárlási rész), aminek a betűtípusa, színvilága és a megfelelő tartalmak vásárlásra ösztönzik a látogatókat.

Webáruház indítás, avagy hogyan épüljön fel weblapunk és webáruházunk?

  • Felső menü legfontosabb elemei: Fontos feltűntetnünk a regisztrációt, mivel így lesz egy adatbázisunk a felhasználókról, akiket további vásárlásra tudunk ösztönözni hírlevelekkel. Legyen egy kereső ikonunk, hogy megkönnyítsük a keresést a vásárlónak, ha egy bizonyos termékre keres rá. Tűntessük fel még a termékek menüpontot, hogy az összes termékre egy kattintással rátaláljon. Több menüpontot is elhelyezhetünk még az oldalunkon, például hírek a termékekről vagy üzletünkről, a minél jobb helyezés eléréséhez a Google keresőben.
  • Főoldal: A nyitó oldalunkon általában szeretünk figyelemfelkeltő slidereket elhelyezni, amik vonzzák a vásárlók tekintetét. Egy jól kitalált akciós slider kattintása után már vásárlásra is bírhatjuk a látogatót. A sliderek alatt eldönthetjük, hogy híreink, termékkategóriáink vagy top termékeink jelenjenek meg. Javasoljuk a szolgáltatások feltüntetését is, mivel ezzel az ügyfelek bizalmi indexét is növelhetjük webáruházunk irányába. Legyen tiszta és világos, hogy lehet bankkártyával fizetni, mutassuk meg a szállítási feltételeket.
  • Lábléc: Itt tűntetjük fel az adatvédelmi tájékoztatónkat, süti kezelésre vonatkozó leírást és innen könnyen elérhetik közösségi oldalainkat. A webáruházunkból egy kattintással például facebook oldalunkon lehetnek, ahol akciónkat tartalmazó hírünket megoszthatják barátaikkal.

Milyen szolgáltatásokat és modulok hasznosak a webáruház üzemeltetés alatt?

  • Webáruházunkat responsive-á tesszük, így mobileszközön is használható és jól működő lesz. Kimutatások szerint a vásárlók 80% már mobileszközön vásárolnak.
  • Saját hirdetéseink elhelyezése az oldalon slider formában. Segíti az eladást növeli áruházunk színvonalát.
  • Gyorskeresés a termékeink azonnali megtalálásához.
  • Termékekhez upsell (érdekelhet még) termékeket és keresztértékesítést is adhatunk.
  • Termékeinket, híreinket és oldalinkat SEO-zni/optimalizálni tudjuk, ami segít Google szempontjából jobb helyre tenni az oldalunkat.
  • Termékeinket frissíthetjük napi szinten csv fájl segítségével, amit a vállalatirányítási rendszerünkből tölt fel a rendszer, minden nap. Ezzel a készletet is tudjuk mutatni webshopunkon tetszés szerint.
  • Regisztráció és hírlevél feliratkozás lehetősége az adatbázisunk növelésére és az értékesítés megkönnyítése végett.
  • Fizetési lehetőségek: személyes átvétel kézpénzben, előre utalás és Bankkártyás fizetés (simplepay fizetős, de szeretik a vásárlók használni. Megtalálható nagyobb cégek, mint az Eon és Főgáz szolgáltatóknál is.)
  • Személyes átvétel mellé még a kiszállítást is tudják választani a vásárlók. Tudunk hozzá ár sávokat beállítani, pl: minél több kilóra a megvásárolni kívánt termékek mennyisége, annál több lesz a szállítási költség. A rendszer automatikusan számolja ki a kosár tartalmának megfelelően.
  • Vásárlás mellé kuponokat is adhatunk, amivel újabb vásárlásra ösztönözhetjük a vásárlóinkat.
  • Kapcsolati modul bármely oldalon, amivel azonnal üzenetet küldhetnek nekünk.
  • Google Analitycs hozzákapcsolása, hogy nyomon tudjuk követni a látogatók szokásait.

Fontos, hogy számtalan modul hozzárendelésére van lehetőség, de mindig mérlegeljük, hogy mi a cél és hogyan érhetjük el hatékonyan.

Mindent összevetve, véleményünk alapján szükség van egy jól működő és marketing eszközökkel megtámogatott webáruházra, hogy ne maradjunk le a versenytársaink mögött.

Webáruházunkkal és minimum egy ember munkájával országosan le tudjuk fedni a piacot és nem csak egy adott városban, vagy régióban állunk helyt.

Milyen engedélyekre, dokumentumokra van szükség webáruház nyitás előtt?

  • Működési engedélyre nincs szükség webáruház üzemeltetéséhez, viszont a kereskedelmi tevékenységet a területileg illetékes jegyzőnek be kell jelenteni.
  • Gazdálkodási forma megléte. (E.V, bt, kft, stb.)
  • Termék, vagy szolgáltatás értékesítéshez szükséges tevékenységi kör, feltétlenül szükséges a „4791 – Csomagküldő, internetes kiskereskedelem” tevékenységi kör is!
  • Speciális termék esetén az értékesítéshez szükséges külön szakhatósági engedély szükséges
  • A webáruház üzemeltetőjének beazonosítására, továbbá az Ügyfélszolgálat eléréséhez szolgáló adatoknak, melyeket a vásárló számára elérhetővé kell tenni.

Milyen dokumentumot kell feltölteni és elérhetővé tenni a webáruház vásárlói számára?

  • Általános Szerződési Feltételek
  • Adatkezelési Szabályzat

Milyen dokumentumokat kell tartalmaznia kötelezően a webáruházból küldött csomagnak?

  • A részletes nyomtatott tájékoztatót a 14 munkanapon belüli, indoklás nélküli elállási jogáról
  • A számlát
  • A garancia levelet

Az általunk közölt információk tájékoztató jellegűek és nem teljes körűek, és változhatnak.

Összességében a webáruház nyitása, nem varázslat, hanem idő és munka, amelynek már a tervezési időszakában oda kell figyelni, hogy a

  • feltöltése egyszerű legyen
  • a kezelhetősége gyors és hatékony legyen
  • az optimalizálás folyamatos legyen
  • megfelelő tudással és funkcióval rendelkezzen
  • felhasználóbarát és „kényelmes” legyen
  • a kötelező dokumentumok elérhetőek legyenek
  • rendelkezésünkre álljanak a küldendő dokumentumok is
  • minden törvényi elvárást teljesítsenek
  • esztétikus, letisztult legyen

Legyen olyan, amiből Te magad is szívesen vásárolnál újra és újra!

Mire van szükség egy jól működő webáruházhoz?

  1. Domain és tárhely: A webáruház létrehozásának első lépése egy megbízható webtárhely megtalálása és egy domain név regisztrálása az áruháza számára.
  2. Bevásárlókosár szoftver: A bevásárlókosár-szoftver lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy a vásárlás befejezése előtt tételeket tegyenek a virtuális bevásárlókosarukba, megtekinthessék a kiválasztott tételeket, és kiszámíthassák a szállítási költségeket.
  3. Fizetési processzor: Egy online fizetési processzor lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy biztonságosan fizessenek a vásárlásukért hitelkártyával vagy más biztonságos módszerekkel, például PayPal vagy Google Checkout segítségével.
  4. SSL-tanúsítvány: Az SSL (Secure Sockets Layer) tanúsítvány biztosítja, hogy a vásárlói adatok titkosítva maradnak a vásárló böngészője és az Ön szervere közötti átvitel során.
  5. Weboldalkialakítás: Vonzó, asztali és mobileszközökre optimalizált weboldaltervezésre lesz szüksége, hogy a potenciális vásárlók érdeklődését felkeltse, és megkönnyítse számukra a böngészést, a termékek kiválasztását és megvásárlását az áruházában.
  6. Termékinformáció-kezelő rendszer (PIM): Egy PIM-rendszer segít Önnek kezelni az online áruházához kapcsolódó összes termékinformációt, például leírásokat, képeket, árképzést stb. annak érdekében, hogy azok minden csatornán pontosak és naprakészek legyenek.
  7. Készletgazdálkodási rendszer: A készletgazdálkodási rendszer segít nyomon követni, hogy milyen termékek vannak raktáron, így pontosan teljesíteni tudja a vásárlóktól érkező megrendeléseket.
  8. Ügyfélszolgálati eszközök: Az olyan ügyfélszolgálati eszközök, mint az élő chat, az e-mail támogatás, a GYIK és az önkiszolgáló segítő központok biztosítják, hogy az ügyfelek bármely kérdésére gyorsan válaszoljanak a hozzáértő munkatársak, akik képesek azonnal megoldani minden problémát.

Hogyan érdemes felépíteni és mi a folyamat?

A weboldal építésének folyamata a weboldal összetettségétől és a használt technológiától függ. Az alábbiakban egy alapvető lépéssorozatot mutatunk be, amely segít a weboldal építésében:

  1. Határozza meg a céljait: Határozza meg, hogy miért építi a webhelyet, kinek készül, és milyen funkciókat kell ellátnia.
  2. Válassza ki a platformot: Döntse el, hogy melyik platform (WordPress, Wix, Shopify) felel meg leginkább az igényeinek és technikai képességeinek.
  3. Tervezze meg a webhelyét: Készítsen egy vázlatot a webhely szerkezetére, és tervezze meg a webhely megjelenését drótvázak vagy mockupok segítségével.
  4. Fejlessze a webhelyét: Készítse el weboldalát HTML/CSS kódolással vagy drag-and-drop builder segítségével. Győződjön meg róla, hogy minden tartalom megfelelően van formázva, a képek optimalizáltak, és minden hivatkozás megfelelően működik.
  5. Tesztelje és indítsa el: Alaposan tesztelje webhelyét, hogy megbizonyosodjon arról, hogy nincsenek hibák vagy hibák, mielőtt élesben elindítja a nyilvánosság számára.
  6. Monitoring és frissítés: Rendszeresen ellenőrizze weboldalát, hogy minden zökkenőmentesen működjön, és szükség szerint frissítse a tartalmat, hogy a felhasználók továbbra is elkötelezettek maradjanak és visszatérjenek!

Hogyan kerüld el már tervezési időszakban a tipikus buktatókat?

Hogyan lehet eredményesen üzemeltetni egy webáruházat?

Ha webáruház nyitásban gondolkozol, akkor keress bennünket! A webáruház készítése során arra törekszünk, hogy a legjobb webáruház kerüljön megalkotásra. A webáruház rendszerek útvesztőjében ingyen segítséget nyújtunk, sőt feketén-fehéren közöljük, hogy melyek a készítés feltételei, melyik webshop motort javasoljuk és mennyi munkát igényel részedről egy induló webshop. Webshop készítési, a webshop bérlés lehetőségeiről kérj ingyenes tanácsadást és az online áruház készítés ára se legyen tabu! Kérésedre éves online marketing javaslatot is teszünk.

Keress bennünket!

MarketingPuzzle – Ötletközpontú marketingmegoldások